3-stegs raketen

EN DIGITAL STRATEGI MED VIDEO & ANNONSER


Det finns många olika sätt som du kan nå ut på med ditt företag på. Olika slags strategier för att du på bästa sätt ska kunna nå ut med dina produkter/tjänster och dina erbjudanden på nätet. I det här inlägget och med den här videon vill vi visa dig en strategi som bygger på tre steg "3-stegs raketen". 

Strategin går ut på att du i det sista och tredje steget kommer att kunna nå en kvalificerad och varm målgrupp, för att presentera ett erbjudande eller vad målet för just den här kampanjen ska vara.

Du kommer dessutom att veta vad den här målgruppen vet om dig och kan därför specificera erbjudandet och innehållet i annonsen i steg tre. Pricksäkert och effektivt!

Titta på videon

Varför video?

Video är ett effektivt "verktyg" som du som företagare kan använda för att nå ut och synas mer på nätet.  

En av anledningarna till detta är att video premieras i sociala kanaler, vilket gör att du kan få en extra boost med det mediet. Det finns också en rad andra fördelar med rörlig media som du aldrig kan skapa med text eller bilder.

Steg 1 och steg 2 innehåller två olika videor och steg 3 kan du med fördel använda dig av både video och traditionella text&bildannonser. Du kan i steg tre arbeta efter "solfjädermetoden" och jobba med flera olika annonser.

FÖRDELAR MED VIDEO

  • En bra video fångar uppmärksamheten
  • Billigare att nå fler med videoannonser
  • Möjligheten att berätta en historia

WEBINAR | "BYGG EN WEBBKURS"

WEBINAR
"BYGG EN WEBBKURS"