Chattfunktion på hemsidan

Har du funderat på att lägga till en chatfunktion på hemsidan? Den kan bl a ge dig en möjlighet att fånga frågor som dina potentiella kunder har innan de avgör om de ska köpa eller ej.  

Det finns strategier du kan använda för att hjälpa din målgrupp gå från intresserade till kunder med hjälp av chattfunktionen på hemsidan. I det här podcastavsnittet får du höra med om det.

4 populära chattlösningar

Tawk.to


Ställ in design efter ditt varumärke och bestäm placeringen på ditt chattfönster. Det är bara några av funktionerna du har tillgång till med gratisnivån på Tawk.to.


En personlig favorit som är smidig att administrera både i dator och mobil.

steg-för-steg kursen i Tawk.to inne på utbildningsportalen: kom igång

Tidio


En stilren lösning som gör det möjligt att mixa automatiska svar (bot) med manuella svar. Du kan bestämma vilka sidor som ska ha chattfunktionen och vilka du vill exkludera. Möjligt att integrera med flera andra tjänster. Smidig mobilapp.

Livechat


En lösning som kanske främst passar lite större team. Ingen gratisnivå men prisvärd och stabil chattlösning. Tilldela supportfrågor till olika "agenter", dvs personer som bemannar chatten. Smidig lösning för både dator och mobiler.

Zendesk


En av veteranerna inom chatt- och supportlösningar online. Främst för företag med lite större supportteam där man behöver kunna administrera höga volymer med supportfrågor via webbplats och mail.