ARTIKEL & PODCASTAVSNITT

Hur Chatbots kan hjälpa dig och dina kunder
Med en Chatbot kan du skapa automatiska flöden som kommunicerar automatiskt åt dig. Det finns olika nivåer av Chatbots där de mest avancerade använder AI för att kunna ge de bästa svaren på dina frågor. Ett exempel på det är Google Assistenten, vilken finns både i mobiler och hemma i Google Home högtalare. I den här artikeln och podcastavsnitt pratar vi om olika slags chatbots och hur du enkelt kan lägga till en på din hemsida.
Välja kursplattform till onlinekursen

HILLMAN PODDEN

I DET HÄR AVSNITTET

Vi pratar om några användningsområden för en chatbot i ditt företag som hjälper dig att ge snabbare svar och vägleda dina kunder. Samtidigt som dina kunder kan få snabbare svar och hitta lösningen på det man frågar efter.

PRENUMERERA: ACAST | APPLE PODCASTS | SPOTIFY

HUR FUNGERAR EN CHATBOT?

Med en Chatbot kan du skapa automatiska flöden som kommunicerar automatiskt åt dig. Det finns olika nivåer av Chatbots där de mest avancerade använder AI för att kunna ge de bästa svaren på dina frågor. Ett exempel på det är Google Assistenten, vilken finns både i mobiler och hemma i Google Home högtalare.

I Podden fokuserade vi däremot på en enklare typ av Chatbot som du kan sätta upp själv och använda via Facebook Messenger. Vi använder en chatbot-lösning som heter Manychat och du kan koppla in och använda basfunktionerna helt gratis.

Vill du bygga mer avancerade automationsflöden och triggers så behöver du ett Pro-konto som kostar från $10/mån och uppåt. Summan beror på hur många prenumeranter du har på ditt konto.

Lyssna gärna på podden för att få mer information om hur Chatbots fungerar och testa gärna här nedanför..

INBYGGD CHATBOT PÅ DIN FACEBOOKSIDA

Du kan aktivera en enkel ”light”-version av en Chatbot direkt på din Facebooksida. Den finns inbyggd i plattformen och ger dig möjlighet att lägga upp några standard-alternativ, skicka enklare meddelanden och lägga till en ”chattbubbla” på din webbplats.

Däremot saknas möjligheten att bygga ut automatiserade flöden med meddelanden, vilket du kan göra med ett dedikerat chatbot-verktyg.

Thinkific kursplattform webbkurser svenska

Du kan ansöka om att få använda fler messengerfunktioner via din Facebooksida. Det låser upp några extra funktioner, men är begränsat i användarvänlighet.

Thinkific kursplattform webbkurser svenska

Det finns en enkel lösning för att du ska kunna erbjuda chatt på din webbplats genom FB-Messenger.

Du får en chattbubbla på din sida och när någon klickar och frågar går du in och svarar manuellt.

ONLINEKURS

CHAT PÅ HEMSIDAN

Med en chatt på hemsidan kan du ge bättre kundservice och besvara frågor innan man köper på ett enkelt sätt.  Du kan chatta live eller låt frågorna gå till din e-post när du inte är online. Efter genomförd kurs har du en chatt på hemsidan som du administrerar enkelt via datorn och mobilen.

INSPIRATION OCH INFORMATION

Fler artiklar och podcastavsnitt

Ads Manager

Ads Manager

Med Ads Manager skapar du annonskampanjer för både Facebook och Instagram. I kombination med Facebook-pixeln och förberedda målgrupper har du ett väldigt kraftfullt verktyg till hands när du ska sätta upp annonskampanjer.

läs mer