ARTIKEL & PODCASTAVSNITT
HILLMAN PODDEN
I DET HÄR AVSNITTET
I det här avsnittet handlar det om digitala och automatiserade säljstrategier.
PRENUMERERA: ACAST | APPLE PODCASTS | SPOTIFY
TRE DIGITALA STRATEGIER
I den här artikeln lyfter vi tre digitala strategier som du kan automatisera och på så sätt skapa en effektiv pågående säljmaskin.
1. RE-TARGET KAMPANJ
Den första strategin bygger på att du tar vara på de som redan besökt din webbplats eller varit i kontakt med ditt varumärke i sociala medier.
Med Facebookpixeln på din webbplats kan du skapa en Re-targetingkampanj som vänder sig direkt till de som besökt din webbplats eller din webshop.
Lär dig mer om Re-targeting i den här workshopen:
2. LEAD MAGNET + AUTORESPONDER
Den andra strategin kombinerar din webbplats med din din e-posttjänst (autoresponder). Genom att ge bort t ex en PDF eller en guide i utbyte mot namn och e-postadress kan du bygga din e-postlista och följa upp automatiskt.
Så här kan flödet se ut:
I den här workshopen lär du dig mer om Lead magnets:
3. SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)
Genom att sökmotoroptimera hemsidan kan din webbplats synas högre upp på Google när man söker dina varor och tjänster. Det leder till mer trafik och fler möjligheter till sälj.
INSPIRATION OCH INFORMATION
Fler artiklar och podcastavsnitt
Annonsera på Facebook & Instagram under högtider
Det är alltid högre konkurrens att synas med annonser kring högtider. Många företag kommer på att de ska annonsera med ett erbjudande eller produkt. Det blir snabbt dyrt, men det finns ett annat sätt!
Ads Manager
Med Ads Manager skapar du annonskampanjer för både Facebook och Instagram. I kombination med Facebook-pixeln och förberedda målgrupper har du ett väldigt kraftfullt verktyg till hands när du ska sätta upp annonskampanjer.
Hur du stärker ditt varumärke med Livesändningar
Genom att sända live kan du gå från ”anonym till välkänd” hos din målgrupp på relativt kort tid. Ett perfekt sätt att visa vem som står bakom ett varumärke, ett företag och en idé.