3 sätt att synas på Google med företaget

I DEN HÄR ARTIKELN

Hur gör man egentligen för att synas på Google? Här listar vi 3 sätt och strategier för att öka synligheten med ditt företag, när man gör Google sök för att hitta de tjänster och varor du erbjuder. 

KATEGORIER

PRENUMERERA: ACAST | APPLE PODCASTS | SPOTIFY

3 SÄTT OCH STRATEGIER FÖR ATT ÖKA SYNLIGHETEN

1. Google My Business

Om du vill synas bättre på Google helt gratis kan du skaffa ett Google My Business konto.  Det är något vi rekommenderar till alla företagare eftersom GMB också är kopplat till Google Maps.

När du söker söker efter en tjänst eller produkt lokalt dyker kartan oftast upp samtidigt. Om du kan placera dig i Googles trepack, dvs topp 3 alternativen, så kan du få hög exponering även om din webbplats inte syns bra på Google.  

2. Google Ads

Med Google annonsering har du möjlighet att dyka upp på sökningar köp avsikt, t ex när någon sker på “köpa snöslunga” eller “köpa grill”. Men det är bara början på möjligheterna med Google Ads. Du kan rikta dina annonser både till målgrupp och var de ska visas.

Ett vanligt sätt att börja annonsera för att synas bättre på google är via Googles söknätverk. Det är den sidan som man använder när man “googlar” efter något. 

Du kan också synas i Displaynätverket, vilket är bildannonser som visas på bloggar och webbplatser som har valt att låta Google visa annonser på deras webbplats i utbyte mot en ersättning för visade annonser.

Displaynätverket kan vara extra användbart om du sätter upp en remarketing kampanj för att ropa tillbaka besökare till t ex en säljsida eller ett erbjudande. Kanske köpte man inte direkt, men när du nu visar annonser för samma erbjudande igen kan det ge dig möjlighet att sälja till fler.

Annonsering kan vara väldigt kraftfullt, men en potentiell nackdel är att din synlighet försvinner direkt när du slutar betala för annonser. Fast om du har ett erbjudande eller en tjänst som kan ta kostnaden av annonserna samtidigt som de levererar en vinst så är det bara att köra på.

3. Sökmotoroptimering

Googles mål är att se till så att användaren får det bästa svaret på sin fråga. Det betyder att Google hela tiden tittar på vilka av alla webbplatser som ska finnas i top tio  på Google. Syftet med sökmotoroptimering är se till så att webbinnehållet är det “bästa” svaret på frågan som ställs till varje användare.  

Verktyg och länkar i det här avsnittet

FLER RELEVANTA OCH INTRESSANTA

ARTIKLAR

Årskrönika: En sammanfattning

Årskrönika: En sammanfattning

Vi sammanfattar det gångna året (2019) som varit otroligt roligt och givande. Det nya året lockar redan och vi pratar även lite om det som kommer framöver. Dessutom bjuder vi på de bloopers, skratt och missar som blev under inspelningen av årets julkalender.

Film för Sociala medier

Film för Sociala medier

Det finns många olika strategier när det handlar om video för företag och företagare. Vi har samlat våra bästa tips och strategier så att du kan inspireras och se hur du både kan jobba smart vid produktionen för att effektivisera din tid men också hur du kan öka synligheten på de plattformar som du vill synas för.

LÄR DIG DET DU BEHÖVER NÄR DU BEHÖVER DET

Ett stort problem för många företagare är att tiden inte räcker till. Därför har vi samlat utbildning, support, vägledning under ett och samma tak.

Via utbildningsportalen har du tillgång till webbkurser och workshops som tidseffektivt lär och visar dig det du vill lära dig. När frågor och funderingar dyker upp (för det gör de), har du tillgång till ett forum där du kan ställa frågor och få svar, så att du kommer vidare.

TIPs & StrategieR

Fyll i dina uppgifter nedan så får du tips & strategier för att jobba smart digitalt. Vi mailar också ut nyheter kring nya podcasts, videor och utbildningar på Hillman Academy. 

Som medlem och med ett aktivt abonnemang kan du bland annat ta del av följande rabatter och förmåner:

* 20% rabatt på DIVI

* 10% rabatt på Camtasia

* 30 dagar gratis med MailerLite PREMIUM

* 500kr rabatt på coaching med Greger Hillman

* Bonjoro, prova gratis i 30 dagar

* 25% rabatt på Vimeo PRO

Vi har ingen bindningstid utan du bestämmer helt själv när du vill avsluta. Vilket betyder att du inte är låst i ett långt avtal utan kan avsluta ditt abonnemang/medlemskap närsomhelst. 

Månadsmedlemskapet förnyas automatiskt löpande var 30:e dag. Du kan avsluta närsomhelst under en pågående månad. Du behåller accessen till 30-dagarperiodens slut.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!