ARTIKEL & PODCASTAVSNITT

Chattfunktion på hemsidan
Har du funderat på att lägga till en chattfunktion på hemsidan? Den kan bl a ge dig en möjlighet att fånga frågor som dina potentiella kunder har innan de avgör om de ska köpa eller ej. Det finns strategier du kan använda för att hjälpa din målgrupp gå från intresserade till kunder just med hjälp av chattfunktionen på hemsidan.
Välja kursplattform till onlinekursen

HILLMAN PODDEN

I DET HÄR AVSNITTET

Vilka för- och nackdelar finns det med att ha en chattfunktion på hemsidan egentligen? I den här podden reder vi ut begreppen och ger dig några tips på vägen.

Spoiler alert: Om du driver företag och vill hjälpa din målgrupp ta rätt beslut och köpa av dig bör du också ha en chatt på hemsidan. 

PRENUMERERA: ACAST | APPLE PODCASTS | SPOTIFY

4 populära chattlösningar

Här nedan listar vi fyra populära och bra lösningar för chattfunktioner på din hemsida.

Ställ in design efter ditt varumärke och bestäm placeringen på ditt chattfönster. Nu kan du chatta med besökarna på din hemsida som behöver hjälp eller som har frågor innan de ska handla av dig. Du administrerar chatten via datorn eller mobilappen. Tawk.to är en av våra personliga favoriter och programmet är dessutom gratis. Man kan köpa till extratjänster vid behov men för vanlig chatt med GDPR anpassade formulär och det man kan förvänta sig ingår i gratisversionen.

Thinkific kursplattform webbkurser svenska

Vi är Tawk.to partner och utbildar i programmet.

En stilren lösning som gör det möjligt att mixa automatiska svar (bot) med manuella svar. Du kan bestämma vilka sidor som ska ha chattfunktionen och vilka du vill exkludera. Möjligt att integrera med flera andra tjänster. Smidig mobilapp.

Thinkific kursplattform webbkurser svenska

En lösning som kanske främst passar lite större team. Ingen gratisnivå men prisvärd och stabil chattlösning. Tilldela supportfrågor till olika ”agenter”, dvs personer som bemannar chatten. Smidig lösning för både dator och mobiler.

En av veteranerna inom chatt- och supportlösningar online. Främst för företag med lite större supportteam där man behöver kunna administrera höga volymer med supportfrågor via webbplats och mail.

INSPIRATION OCH INFORMATION

Fler artiklar och podcastavsnitt

Byta tema på WordPress

Byta tema på WordPress

Du kan byta tema på din hemsidan i Wordpress men det kräver lite planering. Här får du reda på det du måste göra innan du börjar ändra, så att inte dina kunder möts av en trasig hemsida.

läs mer
TIPs & StrategieR

Fyll i dina uppgifter nedan så får du tips & strategier för att jobba smart digitalt. Vi mailar också ut nyheter kring nya podcasts, videor och utbildningar på Hillman Academy. 

Som medlem och med ett aktivt abonnemang kan du bland annat ta del av följande rabatter och förmåner:

* 20% rabatt på DIVI

* 10% rabatt på Camtasia

* 30 dagar gratis med MailerLite PREMIUM

* 500kr rabatt på coaching med Greger Hillman

* Bonjoro, prova gratis i 30 dagar

* 25% rabatt på Vimeo PRO

Vi har ingen bindningstid utan du bestämmer helt själv när du vill avsluta. Vilket betyder att du inte är låst i ett långt avtal utan kan avsluta ditt abonnemang/medlemskap närsomhelst. 

Månadsmedlemskapet förnyas automatiskt löpande var 30:e dag. Du kan avsluta närsomhelst under en pågående månad. Du behåller accessen till 30-dagarperiodens slut.