ARTIKEL & PODCASTAVSNITT

Chattfunktion på hemsidan
Har du funderat på att lägga till en chattfunktion på hemsidan? Den kan bl a ge dig en möjlighet att fånga frågor som dina potentiella kunder har innan de avgör om de ska köpa eller ej. Det finns strategier du kan använda för att hjälpa din målgrupp gå från intresserade till kunder just med hjälp av chattfunktionen på hemsidan.
Välja kursplattform till onlinekursen

HILLMAN PODDEN

I DET HÄR AVSNITTET

Vilka för- och nackdelar finns det med att ha en chattfunktion på hemsidan egentligen? I den här podden reder vi ut begreppen och ger dig några tips på vägen.

Spoiler alert: Om du driver företag och vill hjälpa din målgrupp ta rätt beslut och köpa av dig bör du också ha en chatt på hemsidan. 

PRENUMERERA: ACAST | APPLE PODCASTS | SPOTIFY

4 populära chattlösningar

Här nedan listar vi fyra populära och bra lösningar för chattfunktioner på din hemsida.

Ställ in design efter ditt varumärke och bestäm placeringen på ditt chattfönster. Nu kan du chatta med besökarna på din hemsida som behöver hjälp eller som har frågor innan de ska handla av dig. Du administrerar chatten via datorn eller mobilappen. Tawk.to är en av våra personliga favoriter och programmet är dessutom gratis. Man kan köpa till extratjänster vid behov men för vanlig chatt med GDPR anpassade formulär och det man kan förvänta sig ingår i gratisversionen.

Thinkific kursplattform webbkurser svenska

Vi är Tawk.to partner och utbildar i programmet.

En stilren lösning som gör det möjligt att mixa automatiska svar (bot) med manuella svar. Du kan bestämma vilka sidor som ska ha chattfunktionen och vilka du vill exkludera. Möjligt att integrera med flera andra tjänster. Smidig mobilapp.

Thinkific kursplattform webbkurser svenska

En lösning som kanske främst passar lite större team. Ingen gratisnivå men prisvärd och stabil chattlösning. Tilldela supportfrågor till olika ”agenter”, dvs personer som bemannar chatten. Smidig lösning för både dator och mobiler.

En av veteranerna inom chatt- och supportlösningar online. Främst för företag med lite större supportteam där man behöver kunna administrera höga volymer med supportfrågor via webbplats och mail.

ONLINEKURS

CHAT PÅ HEMSIDAN

Med en chatt på hemsidan kan du ge bättre kundservice och besvara frågor innan man köper på ett enkelt sätt.  Du kan chatta live eller låt frågorna gå till din e-post när du inte är online. Efter genomförd kurs har du en chatt på hemsidan som du administrerar enkelt via datorn och mobilen.

INSPIRATION OCH INFORMATION

Fler artiklar och podcastavsnitt

Byta tema på WordPress hemsida

Byta tema på WordPress hemsida

Du kan byta tema på din hemsidan i Wordpress men det kräver lite planering. Här får du reda på det du måste göra innan du börjar ändra, så att inte dina kunder möts av en trasig hemsida.

läs mer