Samla in E-postadresser i linje med GDPR

2 STRATEGIER 

När nu GDPR har börjat gälla behöver du se till att dina formulär på hemsidan uppfyller de nya kraven. Vilka är de egentligen? I den här videon får du en överblick kring vad som gäller. Dessutom får du 2 strategier som du kan tillämpa i din verksamhet direkt, så att du kan fortsätta att bygga din e-postlista.

 GDPR gör gällande att du måste inhämta samtycke för vidare kommunikation från personer som lämnar sin e-postadress via din hemsida.

Innan den 25:e maj 2018 såg modellen för detta ofta ut såhär:

  • Du erbjuder en gratis PDF-guide i utbyte mot en e-postadress
  • Du lägger till e-postadressen automatiskt på din e-postlista och personen får din PDF-guide
  • Du följer upp med e-postmarknadsföring genom automatiserade utskick i t ex Mailchimp eller liknande program

Nu får du inte längre göra den typen av utskick utan att först inhämta samtycke. 

Hur gör man nu då?

Titta på videon så får du en genomgång av 2 strategier som hjälper dig uppfylla kraven enligt GDPR.

WEBINAR | "BYGG EN WEBBKURS"

WEBINAR
"BYGG EN WEBBKURS"